[Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Modérateur : MMJ

Avatar du membre
Azarath
D16
D16
Messages : 611
Enregistré le : 10/08/2011 à 18:54

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Azarath »

You Are A:

Neutral Good Human Wizard/Sorcerer (3rd/2nd Level)


Ability Scores:
Strength- 20
Dexterity- 20
Constitution- 19
Intelligence- 20
Wisdom- 20
Charisma- 19

Alignment:
Neutral Good- A neutral good character does the best that a good person can do. He is devoted to helping others. He works with kings and magistrates but does not feel beholden to them. Neutral good is the best alignment you can be because it means doing what is good without bias for or against order. However, neutral good can be a dangerous alignment when it advances mediocrity by limiting the actions of the truly capable.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Primary Class:
Wizards- Wizards are arcane spellcasters who depend on intensive study to create their magic. To wizards, magic is not a talent but a difficult, rewarding art. When they are prepared for battle, wizards can use their spells to devastating effect. When caught by surprise, they are vulnerable. The wizard's strength is her spells, everything else is secondary. She learns new spells as she experiments and grows in experience, and she can also learn them from other wizards. In addition, over time a wizard learns to manipulate her spells so they go farther, work better, or are improved in some other way. A wizard can call a familiar- a small, magical, animal companion that serves her. With a high Intelligence, wizards are capable of casting very high levels of spells.

Secondary Class:
Sorcerers- Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level they can cast.


EH OUAIS, C'EST PAS MAL QUAND ON TRICHE :twisted:
Le sage a dit: Le pardon est divin, mais ne paie jamais plein tarif pour une pizza en retard.
Avatar du membre
MMJ
Commandant Couchtot
Messages : 2739
Enregistré le : 20/05/2008 à 18:11
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par MMJ »

Hahaha ... ce tirage pas possible ! Tu pourrais même faire un moine viable avec des caracs pareilles, c'est dire !

Comme je le disait dans le sujet blabla de La colère des justes, le tirage des caracs dépend énormément de l'image qu'on à de soi, donc c'est forcément à la mesure de notre ego.

(Sinon, rien à avoir, mais je pète un plomb sur l'article qui présente Port-Peril dans Skull & Shackles : les lieux sont décris dans un ordre complètement différent de leur placement sur la carte, et c'est lourd. Genre on te décrit un endroit situé à l'est de la ville, puis on enchaîne sur un endroit situé plein nord, pour retourner ensuite à l'est, puis au centre, ... chiant !)
"As creators, we're only as good as the obscurity of the references we steal from" - Matt Colville
Avatar du membre
Azarath
D16
D16
Messages : 611
Enregistré le : 10/08/2011 à 18:54

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Azarath »

Tu m'étonne... Allez courage, tu vas y arriver :bien:
Le sage a dit: Le pardon est divin, mais ne paie jamais plein tarif pour une pizza en retard.
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

You Are A:


True Neutral Human Fighter (5th Level)



Ability Scores:
Strength- 16
Dexterity- 19
Constitution- 15
Intelligence- 15
Wisdom- 14
Charisma- 16

Alignment:
True Neutral- A true neutral character does what seems to be a good idea. He doesn't feel strongly one way or the other when it comes to good vs. evil or law vs. chaos. Most true neutral characters exhibit a lack of conviction or bias rather than a commitment to neutrality. Such a character thinks of good as better than evil after all, he would rather have good neighbors and rulers than evil ones. Still, he's not personally committed to upholding good in any abstract or universal way. Some true neutral characters, on the other hand, commit themselves philosophically to neutrality. They see good, evil, law, and chaos as prejudices and dangerous extremes. They advocate the middle way of neutrality as the best, most balanced road in the long run. True neutral is the best alignment you can be because it means you act naturally, without prejudice or compulsion. However, true neutral can be a dangerous alignment when it represents apathy, indifference, and a lack of conviction.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Class:
Fighters- Fighters can be many things, from soldiers to criminal enforcers. Some see adventure as a way to get rich, while others use their skills to protect the innocent. Fighters have the best all-around fighting capabilities of the PC classes, and they are trained to use all standard weapons and armor. A fighter's rigorous martial training grants him many bonus feats as he progresses, and high-level fighters have access to special melee maneuvers and exotic weapons not available to any other character.


Web page and journal code: Copy and paste the following:

<b>I Am A:</b> True Neutral Human Fighter (5th Level)
<br><br><u>Ability Scores:</u><br>
<b>Strength-</b>16<br>
<b>Dexterity-</b>19<br>
<b>Constitution-</b>15<br>
<b>Intelligence-</b>15<br>
<b>Wisdom-</b>14<br>
<b>Charisma-</b>16
<br><br><u>Alignment:</u><br><b>True Neutral</b> A true neutral character does what seems to be a good idea. He doesn't feel strongly one way or the other when it comes to good vs. evil or law vs. chaos. Most true neutral characters exhibit a lack of conviction or bias rather than a commitment to neutrality. Such a character thinks of good as better than evil after all, he would rather have good neighbors and rulers than evil ones. Still, he's not personally committed to upholding good in any abstract or universal way. Some true neutral characters, on the other hand, commit themselves philosophically to neutrality. They see good, evil, law, and chaos as prejudices and dangerous extremes. They advocate the middle way of neutrality as the best, most balanced road in the long run. True neutral is the best alignment you can be because it means you act naturally, without prejudice or compulsion. However, true neutral can be a dangerous alignment when it represents apathy, indifference, and a lack of conviction.<br>
<br><u>Race:</u><br><b>Humans</b> are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.
<br><br><u>Class:</u><br><b>Fighters</b> can be many things, from soldiers to criminal enforcers. Some see adventure as a way to get rich, while others use their skills to protect the innocent. Fighters have the best all-around fighting capabilities of the PC classes, and they are trained to use all standard weapons and armor. A fighter's rigorous martial training grants him many bonus feats as he progresses, and high-level fighters have access to special melee maneuvers and exotic weapons not available to any other character.
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
MMJ
Commandant Couchtot
Messages : 2739
Enregistré le : 20/05/2008 à 18:11
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par MMJ »

Je proteste. Messats, neutre ? Sans déconner ? Tout le monde sait qu'il est chaotique depuis le temps ! ;)

(Sans déconner, je doit vraiment ne pas m'apprécier pour avoir des caracs équivalentes à celle d'un commoner ... :blablabla: )
"As creators, we're only as good as the obscurity of the references we steal from" - Matt Colville
Avatar du membre
Azarath
D16
D16
Messages : 611
Enregistré le : 10/08/2011 à 18:54

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Azarath »

Y'a peut-être un peu de ça, ou peut-être que Messats et moi on se prend un peu pour des dieux vivants... :siffle:
Le sage a dit: Le pardon est divin, mais ne paie jamais plein tarif pour une pizza en retard.
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

J'ai jamais été du genre à me sur évaluer :siffle: .
non sans déc je l'ai fait assez sérieusement sauf pour eastern ou western religion , la j'ai pas trop compris .
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

Un petit peu de RP trouvé sur internet , assez intéressant.
http://www.pirates-corsaires.com/superstitions.htm
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
MMJ
Commandant Couchtot
Messages : 2739
Enregistré le : 20/05/2008 à 18:11
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par MMJ »

Très sympa à lire. J'ai beaucoup aimé le "si la mer est plate, faut fouetter le mousse pour que le vent revienne". :siffle:
"As creators, we're only as good as the obscurity of the references we steal from" - Matt Colville
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

Je connais un Bucket qui as pas fini de prendre des coups lol
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
MMJ
Commandant Couchtot
Messages : 2739
Enregistré le : 20/05/2008 à 18:11
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par MMJ »

Juste un mot pour dire que je n'oublie pas votre équipage de pirates, mais la gestion d'été de "La colère des justes" me prend déjà beaucoup de temps. Des infos prochainement pour lancer votre micro-gestion de "Sim-City, Pirate Edition", promis !
"As creators, we're only as good as the obscurity of the references we steal from" - Matt Colville
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

Il y a des mods ? Genre je veux bien le navire de sparrow , le Pearl !!!
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
MMJ
Commandant Couchtot
Messages : 2739
Enregistré le : 20/05/2008 à 18:11
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par MMJ »

Hardis matelots,

je vous informe par la présente qu'une âme damnée de plus va vous rejoindre à bord du Sleipnir lors de la prochaine séance ! Une mat'lot qui n'a pas encore eu l'occasion de s'adonner à la piraterie, ni de terroriser ces salauds de bourgeois du Cheliax et du Rahadoum, mais il faut un début à tout !

Merci d'avance, donc, de préparer un accueil chaleureux (et une bouteille de rhum) à votre futur camarade Freyja samedi prochain !
"As creators, we're only as good as the obscurity of the references we steal from" - Matt Colville
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

Bienvenue à bord matelot !!! Pour la couchette, il reste une place à côté de l'ours hibou ou à côté de Bucket ; c'est pas enviable mais c'est comme ça . A la prochaine du coup car je ne serais pas là à cette séance
Ps: mmj , il va vraiment falloir prévoir une plus grande table !!!! Comme dirait bill la béquille : c'est la bouffe ou elle !!!! Hardi to yoho ho et une bouteille de rhum
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
Azarath
D16
D16
Messages : 611
Enregistré le : 10/08/2011 à 18:54

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Azarath »

Eh bien ma foi bienvenue à bord à cette nouvelle recrue, sait-on quels seront ses choix de carrière au sein de notre équipage?
Le sage a dit: Le pardon est divin, mais ne paie jamais plein tarif pour une pizza en retard.
Avatar du membre
berolson
D20
D20
Messages : 1704
Enregistré le : 11/06/2008 à 17:24

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par berolson »

Mes sources m'informent que ce futur membre d'équipage est une femme-félin barde. Son aide dans les futures opérations de recrutement ou de gains de réputation se révélera donc sans doute fort précieuse. Même si bien sur, sa présence va transformer encore plus notre navire en ménagerie/arche de Noé !!! :ptdr:
Wyrd bid ful äroed!
"la destinée est tout!"
Avatar du membre
messats
D10
D10
Messages : 467
Enregistré le : 14/07/2008 à 23:30
Recevoir les alertes des animations : Non

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par messats »

Non mais attends barde ??? Elle vient de perdre son dernier perso de manière brutale ??
" si motus meus permittit me"
Avatar du membre
Freyja
Membre de l'association
Membre de l'association
Messages : 114
Enregistré le : 02/11/2008 à 01:15

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Freyja »

Bien le bonjour, j'ai cru lire que c'était moi ou la bouffe, c'est tragique ! Je vais pas pouvoir venir !

Sinon, ouais, je n'ai encore torturé personne, je suis quelqu'un de bien. Je ne traumatise pas les gens, et je ne fais que pousser la chansonnette de temps à autre ( :rool: ). La mer c'est idéal pour un chat ! (on m'annonce dans l'oreillette que j'ai peut être tord. Je ne vois pas pourquoi)
Avatar du membre
Azarath
D16
D16
Messages : 611
Enregistré le : 10/08/2011 à 18:54

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Azarath »

Ne t'en fais pas pour ça, les chats sont de très bonne augure sur un navire, et vu l'équipage actuel tu ne feras pas tache :bien:
Le sage a dit: Le pardon est divin, mais ne paie jamais plein tarif pour une pizza en retard.
Avatar du membre
Freyja
Membre de l'association
Membre de l'association
Messages : 114
Enregistré le : 02/11/2008 à 01:15

Re: [Blabla-divers] ... et une bouteille de rhum !

Message par Freyja »

Et non, je n'ai pas perdu de perso récemment (même pas sans brutalité). Mes persos vont tous pas trop mal !
Répondre

Retourner vers « Skull & Shackles »