Bac à flood

Prenez place, passez commande à nos charmantes serveuses et passez un bon moment à causer de tout et de rien...

Modérateur: Taverne Production

Règles du forum
Purgé tous les ans.

Re: LA vidéo du moment

Messagepar teohuacatli » 27/01/2015 à 12:16

En ces temps mouvementés, merci Giom pour ces paroles de paix et d'amour !
Je reconnais bien là ta sagesse. Tu sais, comme toujours, faire naître en nous ces sentiments de fraternité :bien:
Dernière édition par teohuacatli le 27/01/2015 à 13:57, édité 1 fois.
Que le colibri t'accompagne dans ta course vers Huitzilōpōchtli
teohuacatli
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar FredTGZ » 27/01/2015 à 12:22

Tout cela mérite de finir... dans le bac à flood ;-).
Pas envie de me lancer dans ce genre de débat stérile sur D&D. A mes yeux si on parle plus du système (défauts, optimisations, combinaisons) que de l'univers et des personnages, c'est que c'est bon à mettre à la poubelle (mais c'est un point de vue).
J'aime les blaireaux ! La preuve je leur donne de la lecture...
FredTGZ
Mesquin Sans Frontières

Messagepar darknoemie » 27/01/2015 à 15:27

xipehuz a écrit: : Je suis sous un chariot et je veux piquer un sprint vers un adversaire. Et bien je ne peux pas car ça va me bouffer la moitié de mon mouvement du round de faire le premier mètre de mon sprint accroupi (comme si les sprinteurs des jeux olympiques ne commençaient pas tous leurs courses accroupis ...) et qu'il ne me restera plus assez de mouvement pour sprinter.

Tu connais beaucoup de sprinter qui commencent leur courses SOUS une table ???? Accroupi oui, mais pas sous un élément ! Tu essayeras de courir sous une table, tu verras que tu vas un peu galérer (enfin demande à tes enfants parce qu'à ton âge, ce ne serait pas raisonnable)

xipehuz a écrit:Si, selon ma définition bidon, D&D est simulationiste, en ce sens qu'il essaye de décrire (simuler) le processus des actions entreprises par les joueurs pour apporter de la prédictibilité aux résultats de ces actions, même s'il n'est pas réaliste, en ce sens qu'il ne reproduit pas du tout la réalité.

Faux. Tu ne peux pas prévoir le résultat d'une action justement à cause du grand nombre de règles/jets de dés. Par exemple, tu peux te blesser en sautant sur place car le système te permet de le rater.

En même temps, on peut parler des jeux narratifs qui s'ils corrigent certains problèmes des systèmes 'classiques" apportent eux aussi leur lot d'incohérences et de conneries sans nom :)

Pour Polaris, on peut parler de l'une des premières éditions qui utilisait tous les dés dans un système de bonus malus des plus obscures (1d20+1d8-1d6+2d4-1d12. voila voila ...)
Sylvester Stallone: Je croyais que tu avais été mordu par un cobra royal
Chuck Norris: C'est Vrai. Après 5 jours de douloureuses agonies, le serpent est mort
darknoemie
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar FredTGZ » 27/01/2015 à 15:29

...euh... t'est pas le modo ? Genre déplacer toute cette bouze vers le bac à flood ?
J'aime les blaireaux ! La preuve je leur donne de la lecture...
FredTGZ
Mesquin Sans Frontières

Messagepar Magimax » 27/01/2015 à 15:36

On se croirait sur Casus No les gars, un peu de retenue quoi :mrgreen:
Tout le monde y pue, il sent la charogne, y a que le Grand Babu qui sent l'eau de Cologne.
Tout le monde y pue, il fait mal au coeur, y a que le Grand Babu qu'a la bonne odeur.
Magimax
D16
D16

Messagepar xipehuz » 27/01/2015 à 15:41

darknoemie a écrit:Tu connais beaucoup de sprinter qui commencent leur courses SOUS une table ????

Je n'ai jamais dit que c'était facile, mais le fait que le système l'interdise, je suis désolé, je trouve que c'est contreproductif car ça bride inutilement la créativité des joueurs.

Faux. Tu ne peux pas prévoir le résultat d'une action justement à cause du grand nombre de règles/jets de dés.

Je pense que tu m'as mal compris.
Je n'ai pas voulu dire qu'un système "simulationiste" cherchait à reproduire toujours des résultats identiques, mais qu'en moyenne, il était conçu pour que chaque action d'un même type soit toujours résolue de la même manière et débouche sur des résultats (qui se veulent plus ou moins) cohérents, d'où mon emploi du mot prédictibilité.
A comparer avec des système plus "narratifs", ou le résultat des actions des joueurs va beaucoup plus varier en fonction des besoins de la fiction que d'une logique "mécaniste".

En même temps, on peut parler des jeux narratifs qui s'ils corrigent certains problèmes des systèmes 'classiques" apportent eux aussi leur lot d'incohérences et de conneries sans nom :)

Je n'ai jamais dit le contraire.
Après, c'est une question de préférence.
Dès fois, je préfère la prédictibilité "illogique" des jeux "simulationistes" et des fois je préfère les incohérences des jeux narratifs.

Et quand j'ai vu cette vidéo de l'archer acrobate, ça m'a donné envie de me moquer de D&D et Cie.

Ce qui est amusant, c'est que ça déclenche toujours autant de passion et de ressenti, même en 2015 :)
Pourquoi faire aujourd'hui ce qu'on peut remettre à demain ?
xipehuz
Membre de l'association
Membre de l'association

Re: Bac à flood

Messagepar xipehuz » 27/01/2015 à 15:46

Fil de discussion sur le simulationisme déplacé dans le bac à flood par la modération.
xipehuz
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar yoda » 27/01/2015 à 16:14

xipehuz a écrit:
darknoemie a écrit:Tu connais beaucoup de sprinter qui commencent leur courses SOUS une table ????

Je n'ai jamais dit que c'était facile, mais le fait que le système l'interdise, je suis désolé, je trouve que c'est contreproductif car ça bride inutilement la créativité des joueurs.

C'est pas le système qui l'interdit, c'est le MJ, car il sait plus où est la page des règles pour "sonné"...
Ou qu'il ne sait vraiment pas comment gérer les règles si t'avais un casque à cornes par exemple...

Cela dit, c'est effectivement ce que j'aime avec les règles simplistes, style d6 : on est plus facilement créatif, car on ne se limite pas aux dons qu'on possède ou aux règles qu'on connaît. Et puis je fais partie de ces joueurs/MJ exécrables incapables de retenir les règles si elles tiennent pas sur un post-it... :oops:
Yoda

C’est pas parce que 38 millions de mecs font la même connerie que c’est pas une connerie.
yoda
-= Osez... =-

Messagepar darknoemie » 12/06/2015 à 10:58

J'ai essayé http://www.easydamus.com/character.html pour voir.
Résultat des plus moyens en fait.

Chaotic Neutral Human Druid (4th Level)

Ability Scores:
Strength- 11
Dexterity- 15
Constitution- 14
Intelligence- 15
Wisdom- 13
Charisma- 10

Alignment:
Chaotic Neutral- A chaotic neutral character follows his whims. He is an individualist first and last. He values his own liberty but doesn't strive to protect others' freedom. He avoids authority, resents restrictions, and challenges traditions. A chaotic neutral character does not intentionally disrupt organizations as part of a campaign of anarchy. To do so, he would have to be motivated either by good (and a desire to liberate others) or evil (and a desire to make those different from himself suffer). A chaotic neutral character may be unpredictable, but his behavior is not totally random. He is not as likely to jump off a bridge as to cross it. Chaotic neutral is the best alignment you can be because it represents true freedom from both society's restrictions and a do-gooder's zeal. However, chaotic neutral can be a dangerous alignment when it seeks to eliminate all authority, harmony, and order in society.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Class:
Druids- Druids gain power not by ruling nature but by being at one with it. They hate the unnatural, including aberrations or undead, and destroy them where possible. Druids receive divine spells from nature, not the gods, and can gain an array of powers as they gain experience, including the ability to take the shapes of animals. The weapons and armor of a druid are restricted by their traditional oaths, not simply training. A druid's Wisdom score should be high, as this determines the maximum spell level that they can cast.
Chuck Norris: C'est Vrai. Après 5 jours de douloureuses agonies, le serpent est mort
darknoemie
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar daegron » 12/06/2015 à 12:05

darknoemie a écrit:J'ai essayé http://www.easydamus.com/character.html pour voir.
Résultat des plus moyens en fait.

Chaotic Neutral Human Druid (4th Level)

Waouch ! Que c'est long à remplir :)

easydamus a écrit:You Are A:

Chaotic Good Human Fighter/Bard (3rd/2nd Level)

Ability Scores:
Strength- 15
Dexterity- 14
Constitution- 15
Intelligence- 13
Wisdom- 14
Charisma- 14

Alignment:
Chaotic Good- A chaotic good character acts as his conscience directs him with little regard for what others expect of him. He makes his own way, but he's kind and benevolent. He believes in goodness and right but has little use for laws and regulations. He hates it when people try to intimidate others and tell them what to do. He follows his own moral compass, which, although good, may not agree with that of society. Chaotic good is the best alignment you can be because it combines a good heart with a free spirit. However, chaotic good can be a dangerous alignment when it disrupts the order of society and punishes those who do well for themselves.

Race:
Humans are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.

Primary Class:
Fighters- Fighters can be many things, from soldiers to criminal enforcers. Some see adventure as a way to get rich, while others use their skills to protect the innocent. Fighters have the best all-around fighting capabilities of the PC classes, and they are trained to use all standard weapons and armor. A fighter's rigorous martial training grants him many bonus feats as he progresses, and high-level fighters have access to special melee maneuvers and exotic weapons not available to any other character.

Secondary Class:
Bards- Bards often serve as negotiators, messengers, scouts, and spies. They love to accompany heroes (and villains) to witness heroic (or villainous) deeds firsthand, since a bard who can tell a story from personal experience earns renown among his fellows. A bard casts arcane spells without any advance preparation, much like a sorcerer. Bards also share some specialized skills with rogues, and their knowledge of item lore is nearly unmatched. A high Charisma score allows a bard to cast high-level spells.

pourquoi pas, mais en regardant le détail je suis autant barde que guerrier que moine ou ranger :p

Les caracs ça dit surtout à quelle on point on a une bonne opinion de soi ou pas ;)
(je devais avoir les chevilles gonflées aujourd'hui ...)
[...]l'exercice est meilleur que l'art – l'exercice est bien utile sans art mais un art n'est pas très utile
sans exercice
Johannes Liechtenauer,cité par ses suivants dans le Kunst des Fechtens
daegron
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar darknoemie » 12/06/2015 à 15:00

Dans le tableau des résultats, je suis Chaotique neutre en majorité. Mais suivi de près par Chaotique Bon et Chaotique Mauvais XD
darknoemie
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar Rincevent » 14/06/2015 à 16:13

Je viens de le faire. Le concept est marrant même si tout cocher demande un paquet de temps ! :)

http://www.easydamus.com/character.html a écrit:You Are A:

Lawful Neutral Human Paladin (3rd Level)

Ability Scores:
Strength- 11
Dexterity- 10
Constitution- 10
Intelligence- 14
Wisdom- 12
Charisma- 13

Alignment:
Lawful Neutral- A lawful neutral character acts as law, tradition, or a personal code directs him. Order and organization are paramount to him. He may believe in personal order and live by a code or standard, or he may believe in order for all and favor a strong, organized government. Lawful neutral is the best alignment you can be because it means you are reliable and honorable without being a zealot. However, lawful neutral can be a dangerous alignment when it seeks to eliminate all freedom, choice, and diversity in society.

Race:

Class:
Paladins- Paladins take their adventures seriously, and even a mundane mission is, in the heart of the paladin, a personal test an opportunity to demonstrate bravery, to learn tactics, and to find ways to do good. Divine power protects these warriors of virtue, warding off harm, protecting from disease, healing, and guarding against fear. The paladin can also direct this power to help others, healing wounds or curing diseases, and also use it to destroy evil. Experienced paladins can smite evil foes and turn away undead. A paladin's Wisdom score should be high, as this determines the maximum spell level that they can cast. Many of the paladin's special abilities also benefit from a high Charisma score.
"Putain, mais qu'est-ce que je fous ici ? pensa Limmit. Voilà ce que c'est de lire toute cette saloperie de science-fiction. On finit par accepter à peu près n'importe quoi."
Rincevent
D10
D10

Messagepar xipehuz » 14/06/2015 à 22:19

darknoemie a écrit:Chaotic Neutral Human Druid (4th Level)

C'est marrant, je t'imaginais pas en Druide ... en Humain non plus, d'ailleurs :lalalere: :mrgreen:

Voila mon résultat
Lawful Good Human Monk/Sorcerer (4th/3rd Level)

Ability Scores:
Strength- 12
Dexterity- 13
Constitution- 13
Intelligence- 13
Wisdom- 14
Charisma- 13

Alignment:
Lawful Good- A lawful good character acts as a good person is expected or required to act. He combines a commitment to oppose evil with the discipline to fight relentlessly. He tells the truth, keeps his word, helps those in need, and speaks out against injustice. A lawful good character hates to see the guilty go unpunished. Lawful good is the best alignment you can be because it combines honor and compassion. However, lawful good can be a dangerous alignment when it restricts freedom and criminalizes self-interest.

Race:

Primary Class:
Monks- Monks are versatile warriors skilled at fighting without weapons or armor. Good-aligned monks serve as protectors of the people, while evil monks make ideal spies and assassins. Though they don't cast spells, monks channel a subtle energy, called ki. This energy allows them to perform amazing feats, such as healing themselves, catching arrows in flight, and dodging blows with lightning speed. Their mundane and ki-based abilities grow with experience, granting them more power over themselves and their environment. Monks suffer unique penalties to their abilities if they wear armor, as doing so violates their rigid oath. A monk wearing armor loses their Wisdom and level based armor class bonuses, their movement speed, and their additional unarmed attacks per round.

Secondary Class:
Sorcerers- Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level they can cast.
xipehuz
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar Globo » 14/06/2015 à 22:53

Chaotic Good Human Cleric (6th Level)

Ability Scores:
Strength- 14
Dexterity- 11
Constitution- 15
Intelligence- 15
Wisdom- 17
Charisma- 14

Alignment:
Chaotic Good- A chaotic good character acts as his conscience directs him with little regard for what others expect of him. He makes his own way, but he's kind and benevolent. He believes in goodness and right but has little use for laws and regulations. He hates it when people try to intimidate others and tell them what to do. He follows his own moral compass, which, although good, may not agree with that of society. Chaotic good is the best alignment you can be because it combines a good heart with a free spirit. However, chaotic good can be a dangerous alignment when it disrupts the order of society and punishes those who do well for themselves.

Race:

Class:
Clerics- Clerics act as intermediaries between the earthly and the divine (or infernal) worlds. A good cleric helps those in need, while an evil cleric seeks to spread his patron's vision of evil across the world. All clerics can heal wounds and bring people back from the brink of death, and powerful clerics can even raise the dead. Likewise, all clerics have authority over undead creatures, and they can turn away or even destroy these creatures. Clerics are trained in the use of simple weapons, and can use all forms of armor and shields without penalty, since armor does not interfere with the casting of divine spells. In addition to his normal complement of spells, every cleric chooses to focus on two of his deity's domains. These domains grants the cleric special powers, and give him access to spells that he might otherwise never learn. A cleric's Wisdom score should be high, since this determines the maximum spell level that he can cast.
Passer pour un con auprès d’un imbécile est un plaisir de gourmet !
Globo
D10
D10

Messagepar darknoemie » 15/06/2015 à 11:16

xipehuz a écrit:C'est marrant, je t'imaginais pas en Druide ... en Humain non plus, d'ailleurs :lalalere: :mrgreen:

Pour le coté humain, certains pensent aussi comme toi :D
Pour le coté druide, c'est quand même paradoxale que le geek pollueur que je suis soit considéré comme druide :D
Et apparemment, pour l'instant je suis le plus éloigné du loyal bon ....
darknoemie
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar xipehuz » 15/06/2015 à 11:18

darknoemie a écrit:Et apparemment, pour l'instant je suis le plus éloigné du loyal bon ....

ça, c'est vraiment le moins surprenant de toute l'affaire :twisted:
xipehuz
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar darknoemie » 15/06/2015 à 11:26

De ton coté, je te voyais plutôt LN. Le coté bon est plutôt bien caché chez toi. C'est aussi pour ta capacité à pinailler et à faire l'escroc que le rogue te serait beaucoup plus indiqué.
Le coté moine est valable uniquement pour sa capacité à paraître plus jeune qu'il n'y parait. Et pour ton dos, le ralentissement de chute n'est pas un luxe :)
darknoemie
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar teohuacatli » 15/06/2015 à 11:26

:lol: (pour les deux )
Que le colibri t'accompagne dans ta course vers Huitzilōpōchtli
teohuacatli
Membre de l'association
Membre de l'association

Messagepar Grymthot » 15/06/2015 à 12:26

I Am A: Neutral Good Elf Wizard (6th Level)
Ability Scores:
Strength-11
Dexterity-13
Constitution-15
Intelligence-14
Wisdom-16
Charisma-17
:claclap:
Grymthot
D6
D6

Messagepar yoda » 15/06/2015 à 13:59

Chaotic Neutral Human Wizard (5th Level)

Ability Scores:
Strength- 11
Dexterity- 8
Constitution- 10
Intelligence- 14
Wisdom- 10
Charisma- 9

Alignment:
Chaotic Neutral- A chaotic neutral character follows his whims. He is an individualist first and last. He values his own liberty but doesn't strive to protect others' freedom. He avoids authority, resents restrictions, and challenges traditions. A chaotic neutral character does not intentionally disrupt organizations as part of a campaign of anarchy. To do so, he would have to be motivated either by good (and a desire to liberate others) or evil (and a desire to make those different from himself suffer). A chaotic neutral character may be unpredictable, but his behavior is not totally random. He is not as likely to jump off a bridge as to cross it. Chaotic neutral is the best alignment you can be because it represents true freedom from both society's restrictions and a do-gooder's zeal. However, chaotic neutral can be a dangerous alignment when it seeks to eliminate all authority, harmony, and order in society.

Race:

Class:
Wizards- Wizards are arcane spellcasters who depend on intensive study to create their magic. To wizards, magic is not a talent but a difficult, rewarding art. When they are prepared for battle, wizards can use their spells to devastating effect. When caught by surprise, they are vulnerable. The wizard's strength is her spells, everything else is secondary. She learns new spells as she experiments and grows in experience, and she can also learn them from other wizards. In addition, over time a wizard learns to manipulate her spells so they go farther, work better, or are improved in some other way. A wizard can call a familiar- a small, magical, animal companion that serves her. With a high Intelligence, wizards are capable of casting very high levels of spells.
Yoda

C’est pas parce que 38 millions de mecs font la même connerie que c’est pas une connerie.
yoda
-= Osez... =-

PrécédenteSuivante

Retourner vers Au comptoir